ALGEMENE VERKOOPVOORWAARDEN GÎTE IN HET HART VAN DE VALLEIEN

De algemene verkoopvoorwaarden bepalen het wettelijk kader waarbinnen alle reserveringen worden gemaakt. Lees ze aandachtig door.



Art. 1. Identificatie, definities en toepassingsgebied van de algemene leveringsvoorwaarden


1.1. Identificatie van de dienstverlener


is een accommodatie beheerd door CUCHE BENEDICTE gevestigd in België, Rue Saint-Joseph, 34 5660 FRASNES-lez-COUVIN

is telefonisch bereikbaar op 32 060 31 27 08, mobiel op +32 473 24 29 36 en per e-mail op lapassiflore@hotmail.be

is geregistreerd bij de BTW onder nummer 0877 266 119

1.2. Definities

Wij verstaan onder:

" Klant " : de klant die op de Website een dienst reserveert die hem door de Dienstverlener ter beschikking wordt gesteld;

""Algemene Voorwaarden"": deze algemene leveringsvoorwaarden;

""Reservering"": de overeenkomst tot terbeschikkingstelling die de dienstverlener aan het einde van de reserveringsprocedure aan de Klant bindt, met inbegrip van de Algemene Voorwaarden en de specifieke voorwaarden voor toegang tot de accommodatie;

""dienstverlener"": de natuurlijke of rechtspersoon (of diens vertegenwoordiger) die eigenaar is van de accommodatie die via de Marktplaats aan de Klant ter beschikking wordt gesteld

""dienst"": accommodatie en/of activiteiten die door de dienstverlener ter beschikking worden gesteld en door de klant kunnen worden geboekt.


Toepassingsgebied


De Algemene Voorwaarden regelen de contractuele relatie die de dienstverlener met de Klant aangaat en vormen een essentieel onderdeel van de Overeenkomst. Van deze voorwaarden kan derhalve slechts worden afgeweken indien de dienstverlener hiertoe vooraf schriftelijk toestemming heeft gegeven. De Klant kan derhalve op geen enkele wijze aanspraak maken op de toepasselijkheid van zijn eventuele algemene voorwaarden, welke deze ook mogen zijn. Indien de Klant wenst af te wijken van de Algemene Voorwaarden, dient hij daartoe vóór het sluiten van de Overeenkomst een uitdrukkelijk verzoek in te dienen. In dat geval blijven de Algemene Voorwaarden echter aanvullend van toepassing.



Art. 2. Doel en aanvaarding van de Algemene Voorwaarden


2.1. Doel

De dienstverlener levert diensten aan de klant. Hij beheert de boekingen en ontvangt in ruil daarvoor een vergoeding voor zijn diensten en voorzieningen.


2.2. Acceptatie

Elke reservering door de klant impliceert dat hij kennis heeft genomen van de algemene voorwaarden en deze uitdrukkelijk heeft aanvaard, ook indien hij deze voorwaarden niet met de hand heeft ondertekend.

De Klant en de dienstverlener komen overeen dat de bevestiging van de reservering door de Klant definitief is wanneer hij op de knop "Ik accepteer de voorwaarden..." klikt. Door dit te doen, verklaart hij de algemene leveringsvoorwaarden en de bijzondere voorwaarden te hebben gelezen en geaccepteerd. Hij bevestigt zijn reservering en betaalt. Dit vormt een elektronische handtekening die tussen partijen dezelfde waarde heeft als een handgeschreven handtekening. Deze elektronische handtekening drukt dus enerzijds de instemming van de Klant met het aanbod van de dienstverlener uit en anderzijds zijn aanvaarding van de algemene voorwaarden.


Art. 3. Informatieplicht van de klant en gebruik van het gehuurde


De klant is verplicht correcte, volledige en actuele informatie te verstrekken, met name, maar niet beperkt tot, de samenstelling van de groep deelnemers aan het verblijf (minderjarigen, huisdieren, enz.) en de reden van het verblijf. De klant is verantwoordelijk voor alle gevolgen, in het algemeen en in het bijzonder financieel, die voortvloeien uit onjuiste, onvolledige en/of verouderde informatie die hij/zij heeft verstrekt.


De klant gebruikt het gehuurde overeenkomstig het beoogde doel en met de nodige zorgvuldigheid. De klant is verplicht de maximale capaciteit te respecteren. Elke overtreding van deze clausule kan leiden tot onmiddellijke beëindiging van de overeenkomst, op kosten van de klant, waarbij de huurprijs definitief door de dienstverlener wordt verworven.


3.1. Minderjarigen

De dienstverlener zal in geen geval een contract aangaan met een persoon jonger dan 18 jaar. Reserveringen gemaakt door personen jonger dan 18 jaar worden als onbestaand beschouwd, zonder dat de klant aanspraak kan maken op enige schadevergoeding. De klant is verplicht de dienstverlener te schadeloos te stellen voor alle directe en indirecte gevolgen die voortvloeien uit het feit dat hij bij het maken van de reservering een onjuiste geboortedatum heeft ingevoerd.


3.2. Dieren

Huisdieren die de klant meeneemt, dienen bij de toelating te worden gemeld.


3.3 Groepen

De dienstverlener behoudt zich het recht voor om een boeking, met name een groepsboeking, zonder opgaaf van redenen of in het kader van een feestelijk evenement te weigeren of aan dergelijke boekingen speciale voorwaarden te verbinden.


3.4. Respect voor de buurt en het milieu

De klant verplicht zich ertoe zich respectvol te gedragen ten opzichte van de omwonenden en het milieu in het algemeen: fauna, flora, diverse uitrustingen, enz.


De klant stemt ermee in om geen voertuigen te parkeren op plaatsen die niet voor dat doel bestemd zijn (gazon, tuin, enz.). Hij verbindt zich er eveneens toe geen tijdelijke huisvesting te plaatsen, zoals een tent, stacaravan, etc.


3.5 Sancties

Indien de Klant de in artikel 3 genoemde verplichtingen niet nakomt, kan de dienstverlener de toegang tot de accommodatie weigeren.

Tevens heeft hij het recht om de Overeenkomst tijdens het verblijf te beëindigen, indien hij kennis krijgt van onrechtmatig of niet-conform gebruik van de accommodatie of van gedrag van de klant of van een persoon of dier waarvoor hij zorgt, dat dit hinder of overlast veroorzaakt of kan veroorzaken, zodanig dat het een vlot verloop van het verblijf in gevaar brengt.


Art. 4. Totale prijs van het verblijf


4.1. De totale prijs van het verblijf bestaat uit:

- de prijs voor de bezetting van de accommodatie, vermeld op de presentatiepagina van de accommodatie die op de Website is gepubliceerd, voor de geselecteerde periode en rekening houdend met het aantal opgegeven deelnemers;

- premies voor de verzekeringen die de Klant eventueel tijdens de reservering van het verblijf heeft afgesloten.

- verplichte toeslagen/toeslagen,

- optionele kosten/supplementen gekozen door de klant

- Eventuele toeristenbelasting


Tenzij anders vermeld, zijn alle prijzen inclusief BTW, voor zover deze belasting van toepassing is.


Nadat de klant zijn reservering heeft gemaakt, kan hij niet meer profiteren van prijsverlagingen of promotieaanbiedingen.


4.2. Verplichte en optionele kosten

Tenzij anders overeengekomen, worden de schoonmaakkosten, energie- en communicatiepakketten, belastingen en kosten in verband met de levering van aanvullende diensten door de klant bij aankomst aan de dienstverlener betaald.

Specifieke kosten dienen bij aankomst te worden betaald;

eindschoonmaak van € 80, te betalen contant of op onze rekening op naam van Callens Bernard - BE19 3770 2839 9112,

Kunst. 5. Betalingsvoorwaarden en aanbetaling


Voor alle reserveringen is betaling van het volledige bedrag voor het verblijf vereist.


Nadat u uw reservering heeft gemaakt en het totale bedrag voor het verblijf direct heeft betaald, stuurt de dienstverlener u een reserveringsbevestiging.


Art. 6. Annulerings-/vroegtijdige vertrekkosten – annuleringsverzekering


Bij annulering van een reservering worden annuleringskosten in rekening gebracht.


Het voortijdig vertrek van de klant, ongeacht de reden, geeft geen aanleiding tot enige terugbetaling – zelfs niet gedeeltelijk – van de prijs van het verblijf.


De klant kan zich tegen deze risico's verzekeren door een annuleringsverzekering af te sluiten.



Art. 7. Aansprakelijkheid - Verzekering


De cliënt gebruikt het pand als een goed huisvader. Hij is verantwoordelijk voor het gehuurde goed, de bijbehorende uitrusting en het terrein dat hem ter beschikking is gesteld.

Hij vergoedt alle door hem gemaakte kosten aan de dienstverlener en verplicht zich eventuele schade te melden. Door de accommodatie ter beschikking te stellen, is hij wettelijk verplicht deze terug te geven in de staat waarin hij deze heeft ontvangen.

Hij verbindt zich er dan ook toe zijn burgerlijke aansprakelijkheid te dekken in geval van brand, diefstal, waterschade, zowel voor de huurrisico's als voor het verhuurde meubilair, alsook voor vorderingen van de buren.



Art. 8. Te late betaling


Voor elk bedrag dat door de klant verschuldigd is en 10 dagen na de vervaldatum niet betaald is, wordt van rechtswege en zonder voorafgaande ingebrekestelling een interest van 1% per maand aan de dienstverlener aangerekend vanaf de vervaldatum, waarbij de interest van een begonnen maand gelijk is aan de gehele maand.


Kunst. 9. Solidariteit


De verplichtingen uit het contract zijn ondeelbaar en hoofdelijk jegens de klant, zijn erfgenamen of zijn begunstigden, in welke hoedanigheid dan ook.


Art. 10. Geschillen


Geschillen of betwistingen die niet in der minne kunnen worden opgelost, worden voorgelegd aan de rechtbanken van het gerechtelijk arrondissement waar het onroerend goed is gelegen.


ALGEMENE VOORWAARDEN VOOR ONLINE VERKOOP VIA ORC



1. Doel


Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle onlineboekingen die bij onze vestiging [BEDRIJFSNAAM] worden gemaakt met behulp van de Regionale Marketingtool (ORC).

De klant erkent deze algemene voorwaarden te hebben gelezen en geaccepteerd. Reserveren is niet mogelijk zonder de instemming van de klant. De klant heeft de mogelijkheid deze algemene voorwaarden op te slaan en af te drukken.

 

2. Aanbiedingen


Al onze advertenties, webpagina's en aanbiedingen worden te goeder trouw opgesteld en zijn gebaseerd op de beschikbare gegevens. Kaarten, foto's en illustraties dienen uitsluitend ter informatie en zijn niet bindend. Ze kunnen worden gewijzigd voordat de boeking definitief is. De klant machtigt ons om eventuele kennelijke materiële fouten in de door ons verstrekte informatie te corrigeren.


3. Prijs


De prijzen die op het moment van boeken worden weergegeven, vertegenwoordigen de totale prijs van de verkochte dienst, inclusief belastingen, toeslagen en andere kosten. Eventuele extra kosten worden duidelijk aangegeven voordat de dienst wordt geboekt.


De klant machtigt ons om kennelijke prijsfouten te corrigeren.


 

4. Reservering


De klant kiest de diensten die op de regionale marketingtool worden aangeboden. Hij erkent kennis te hebben genomen van de aard, de bestemming en de boekingsvoorwaarden van de diensten die beschikbaar zijn op de boekingstool en de nodige en/of aanvullende informatie te hebben opgevraagd en verkregen om zijn boeking met volledige kennis van zaken te kunnen maken. De klant is als enige verantwoordelijk voor zijn keuze van diensten en de geschiktheid ervan voor zijn behoeften; wij kunnen hiervoor niet aansprakelijk worden gesteld. De boeking wordt aan het einde van het boekingsproces als geaccepteerd door de klant beschouwd.



5. Boekingsproces


Reserveringen door de klant worden gemaakt met behulp van het elektronische reserveringsformulier dat online toegankelijk is via de reserveringstool. De reservering wordt geacht te zijn gemaakt na ontvangst van het reserveringsformulier. De klant verbindt zich ertoe om vóór elke reservering alle benodigde informatie in te vullen. De klant verklaart de juistheid en juistheid van de verstrekte informatie. Zodra de definitieve keuze voor de te reserveren diensten is gemaakt, omvat de reserveringsprocedure de volgende stappen tot aan de validatie:

het invoeren van de bankkaart in geval van een verzoek om garantie of vooruitbetaling, het raadplegen en aanvaarden van de algemene verkoopvoorwaarden met betrekking tot de dienst(en) en ten slotte het valideren van de reservering door de klant.




6. Bevestiging van ontvangst van de reservering


De boekingstool bevestigt de ontvangst van de reservering van de klant en bevestigt deze onverwijld per e-mail. De reserveringsbevestiging per e-mail vat het contractaanbod, de gereserveerde diensten, de prijzen, de verkoopvoorwaarden met betrekking tot het gekozen tarief, de door de klant geaccepteerde voorwaarden, de datum van de reservering en het adres van de vestiging waar de klant zijn klachten kan indienen, samen.


7. Herroepingsrecht


Er wordt aan herinnerd dat, overeenkomstig artikel VI.53 van het Wetboek van Economisch Recht, de klant geen herroepingsrecht heeft in geval van een reservering indien de overeenkomst een bepaalde datum of periode van uitvoering voorziet:

  • accommodatie anders dan voor woondoeleinden (bijvoorbeeld vakantieaccommodatie),

  • van een transport,

  • van een huurauto,

  • catering en diensten met betrekking tot vrijetijdsbesteding.


8. Respect voor privacy


Wij verzamelen uw gegevens overeenkomstig de Algemene Verordening Gegevensbescherming (2016/679) (""AVG"").


De persoonsgegevens die u ons verstrekt, zijn noodzakelijk voor de verwerking van uw reservering en zijn essentieel voor het beheer en de levering van diensten (artikel 6.1.b van de bovengenoemde Verordening). Voor deze doeleinden kunnen uw gegevens worden doorgegeven aan onze partners, waaronder Elloha.com, dat de boekingstool, online betaalproviders en in derde landen gevestigde aanbieders beheert. Met name bij online betalingen moeten de bankgegevens van de klant door de betaalprovider aan de bank van de accommodatie worden doorgegeven voor de uitvoering van het boekingscontract. Wij maken uitsluitend gebruik van partners die een beschermingsniveau garanderen dat voldoet aan de principes van de AVG.


Met uw toestemming kunnen uw gegevens ook door ons worden gebruikt om u onze promotionele of commerciële aanbiedingen per e-mail of per post te sturen.


Wij bewaren uw gegevens gedurende een periode van 3 jaar na het laatste contact (e-mail, reservering, etc.).


Als persoon wiens gegevens worden verzameld, hebt u recht op inzage, rectificatie en verwijdering van uw gegevens, evenals het recht om bezwaar te maken tegen de verzameling van uw gegevens. U kunt deze rechten uitoefenen door ons een e-mail te sturen, waarin u uw voor- en achternaam, adres en het onderwerp van uw correspondentie vermeldt.


U kunt uw klachten over het verzamelen en verwerken van uw persoonsgegevens richten aan de bevoegde toezichthoudende autoriteit.


[eventueel een hyperlink invoegen naar het privacybeleid van de instelling].